Kwiecień 16

Piwo Żywe Koreb

Tym razem na tapecie Piwo Żywe Koreb w podpisie: „Piwo Tradycyjne. Niefiltrowane”. Alko 6,5%.

Na początek w oczy rzuca się ciekawie kolorowa naklejka stylizowana na średniowiecze. Ogólnie naklejka na froncie jest wycinana jakby stylizowała papier z pergaminu. Dodatki złotych ornamentów też fajnie się prezentują.  Informacja o ilości alko jakby była wybita na lakowej pieczęci. Bardzo fajnie to wygląda.

Po nalaniu do kufla widać dziwne flury w piwie ale to chyba drożdże zbiły się jakoś tak dziwacznie albo dostałem felerne piwo. W każdym razie te syfy nie opadają na dno kufla i mi to bardziej wygląda jak pozostałości szyszek chmielowych niż zbite drożdże. W sumie piwo niefiltrowane ale bez przesady na mój gust.

Już po otwarciu butelki czuć zapach zbliżony do piw pszenicznych czyli mieszanka cynamonu, goździka i banana. Przejrzystość piwa też taka ciut słaba i zapowiadało się to w sumie na piwko podchodzące pod pszenicę. Pierwszy łyczek … a tu pełne zdziwienie!! Chmielu aż miło, aż prawie do gorzkiego posmaku. Ogólnie jednocześnie czuć posmaki piwa pszenicznego i do kompletu te wyjątkowo mocne chmielenie. Ogólnie bardzo ciekawy smak i dałbym mu 9/10 jak nie 10/10.

Na etykiecie piszą że piwo jest wpisane na Listę Produktów Tradycyjnych Ministerstwa Rolnictwa … hmmm cokolwiek to znaczy ale trzeba będzie poszperać na necie co to za wynalazek. Do kompletu jest tu także opis że Piwa Łaskie warzono od XV wieku ale jak porównuję sobie to do opisywanego wcześniej Kapera to prędzej uwierzę że ten Koreb ma taką tradycję niż Żywiec-Kaper. Widać że producent próbuje uderzać w nuty tradycyjne a i piwko ma taki swojski, domowy posmak – jakby ciut bardziej dawało drożdżami to miałbym problemy z odróżnieniem od mojego.

Wizyta na stronie producenta: http://koreb.pl/ a tu … poruta na maxa bo „strona w budowie” 🙂

Podsumowując: po prostu dobre piwo.


Tagi: , , , ,
Copyright © 2009. All rights reserved.

Opublikowano 04/16/2009 przez Jerzy Mackiewicz in category "Piwka

3 COMMENTS :

  1. By Filip on

    Dziś wypróbowałem, zgadzam się w 100%, kupując butelczynę na straganiku tymczasowym (rynek starego miasta w-wa) taki właśnie smak chodził mi po głowie. Polecam!

  2. By gumbas on

    Oj tak, wlasnie testuje to piwo, dostalem buklaczek 2L i nie moge sie oderwac, pyszne. Co do opisu, „flury” – heh, niefiltrowane, wiec nie ma sie co dziwic, niektorzy widzac je sie zniecheca, ale ja goraco polecam. Porownywac do Kapera, to raczej nie polecam, zupelnie inne piwo. Btw, jesli mowa o Kaperze, to juz nie do dostania, ale Hevelius – Kaper <na etykietce nie ma statku "Koga", tylko glowa Heveliusa, to bylo piwo 🙂 , Żywiec – Kaper , , , sorki, ale probowalem i sie nie umywa, ani do orginalu, ani do Żywego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.